Brak produktów
Z017
Nowość
Odpowiednio dobrane narzędzia: lżejsze, mniejsze, ale też wykonane w sposób staranny, estetyczny i atrakcyjny zachęcają dziecko do tego, aby próbowało wykonywać zadania, które obserwuje u dorosłych. Takie czynności Montessori nazwała czynnościami z zakresu praktyki życia. Do trudniejszych ćwiczeń w przelewaniu niezbędny jest metalowy dzbanek.
0 Przedmiot Przedmioty/ów
Produkt chwilowo niedostępny
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Zestaw taca i 2 metalowe dzbanuszki
Odpowiednio dobrane narzędzia: lżejsze, mniejsze, ale też wykonane w sposób staranny, estetyczny i atrakcyjny zachęcają dziecko do tego, aby próbowało wykonywać zadania, które obserwuje u dorosłych. Takie czynności Montessori nazwała czynnościami z zakresu praktyki życia. Do trudniejszych ćwiczeń w przelewaniu niezbędny jest metalowy dzbanek.
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Wyprodukowano w | Polska/ Czechy |
Producent/ Importer | Dreweks/ Orion Trade |
Małe dzieci uwielbiają przelewać. Do tej nauki warto wykorzystać różne naczynia, które należy dziecku proponować w miarę jak jego sprawność jest coraz większa, aby zadanie nie było ponad siły, nie zniechęcało ani frustrowało.
W ćwiczeniach życia codziennego według Montessori przelewanie dzielone jest na kilka etapów, każdy kolejny o coraz większym stopniu trudności:
1. Przesypywanie drobnych elementów (grochu, ryżu, kaszy) z dzbanka do dzbanka. Dzbanki powinny być przezroczyste, aby dziecko widziało ile przesypywanego produktu jeszcze zostało w dzbanku.
2. Kiedy dziecko potrafi przesypywać substancje stałe bez rozsypywania, można mu zaproponować przelewanie wody z naczynia do naczynia o tym samym rozmiarze – naczynia powinny mieć brzeg ułatwiający przelewanie, czyli dziobek. Dzbanek stojący po lewej stronie wypełniamy wodą w ¾.
3. Nalewanie z większego dzbanka do mniejszego pojemnika. Mniejszy pojemnik opróżniany jest do stojącej obok miski lub wiaderka. Rozmiar i wielkość mniejszego pojemnika można zmieniać w kolejnych ćwiczeniach.
4. Nalewanie z wykorzystaniem lejka, czyli przelewanie z dzbanka do butelki. Butelkę należy opróżnić do innego naczynia – wiaderka.
5. Nalewanie do linii – na naczyniu, na przykład szklance, musi być zaznaczona linia, do której dziecko ma nalać płynu. Z czasem można je zastąpić miarką i poprosić dziecko o odmierzenie litra lub jego części.
We wszystkich tych ćwiczeniach, dziobek dzbanka musi być tuż nad naczyniem, do którego płyn jest nalewany. Dzbanek i naczynie nie mogą się stykać.
Celem tych ćwiczeń jest takie przelewanie, aby woda nie została rozlana poza naczynie (w skład zestawu powinna wchodzić też serwetka pozwalająca na pościeranie płynu). Ćwiczenia doskonalą też koordynację wzrokowo-ruchową. Dziecko przyzwyczaja się do wykonywania ruchu od lewej do prawej, a to stanowi pośredni przygotowanie do pisania.
Zestaw obejmuje:
Taca: długość 30 cm, szerokość 20 cm, wysokość 6,5 cm
Dzbanuszki x 2: pojemność 250 ml, wysokość 7,5 cm
W tej chwili nie ma opinii