0304
Nowość
Sztywne, lakierowane kartoniki z kolorowym nadrukiem ułatwią naukę nazw i rozpoznawanie owoców: banan, jabłko, gruszka, śliwka, melon, pomarańcza, cytryna, grejpfrut, kiwi. Zestaw składa się z kart z podpisem, kart bez podpisów i samych podpisów, co pozwala na stopniowanie trudności w zależności od wieku dziecka. Dodatkowo 2 karty na których znajdują się elementy do gry w memo.
Produkt chwilowo niedostępny
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Materiał | Papier |
Rozmiar | Opakowanie: 17 x 14,5 x 1,8 cm |
Pojemność | 20 kart 10 podpisów 2 karty z memo |
Wyprodukowano w | Polska |
Producent/ Importer | Różowa wieża |
Ostrzeżenie | Do użytku pod bezpośrednim nadzorem osoby dorosłej |
Lekcja trójstopniowa to bardzo intuicyjny sposób pracy z dzieckiem. Cel każdego etapu i sposób pracy z dzieckiem został jasno sprecyzowany przez Marię Montessori. Dzięki takiej lekcji dziecko opanowuje nowe pojęcia i nazwy.
Do lekcji można wykorzystać karty trójdzielne, które wzbogacają słownictwo dziecka i składają się z:
- karty z obrazkiem i podpisem,
- karty z samym obrazkiem,
- samego podpisu.
Każda lekcja składa się z 3 etapów:
1. Nazywanie – kładziemy przed dzieckiem kartę i podajemy nazwę, następnie drugą i trzecią (na jednej lekcji najlepiej wprowadzać do 3 nazw, nie więcej).
2. Rozpoznawanie – wypowiadamy nazwę, a dziecko wskazuje kartę (ale też wykonuje polecenia: połóż, odwróć, zanieś, podaj).
3. Zapamiętywanie – pokazujemy dziecku kartę i pytamy, co to jest, a dziecko samodzielnie nazywa.
Po jakimś czasie dziecko zaczyna pracować z kartami samo:
- dopasowuje podpis do grafiki i sprawdza poprawność,
- dobiera karty parami – gra w memo,
- wykorzystuje karty do opisywania rzeczy, doświadczeń,
- ćwiczy czytanie.
Lekcja trójstopniowa powinna być prosta i zrozumiała, z użyciem minimalnej ilości słów – dorosły jest łącznikiem między dzieckiem, a pomocą. Powinien pozwolić „przemówić” pomocy, a nie zalewać dziecko potokiem słów. Zwięzłość i precyzyjność dorosłego są tutaj kluczowe.
W tej chwili nie ma opinii